1 Ocak 2010 Cuma

YALANCI KESTANE SEKERI (FASULYEDEN)



MALZEMELER
  • 2 su bardagi haslanmis soyulmus kuru fasulye
  • 1,5 su bardagi toz seker
  • 200 gr. veya 1 su bardagi cekilmis ceviz ici (ben badem kullandim)
  • 3 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 125 gr. margarin
  • yaklasik 150-200 gr. bitter cikolata

HAZIRLANISI
Bir gün önce islatilmis fasulyeler haslanir ve yumsacik olur.Kabuklari soyduktan sonra mutfak robotunda püre haline getirilir. Daha sonra ayri bir kabin icerisine alip icine cekilmis ceviz, seker, yumurta, kabartma tozu ve margarin eklenir. Bu karisim mikserle iyice cirpilir. Daha sonra bir yaglanmis bir tepsiye bu karisim dökülür,üzeri düzeltilir. Önceden isinmis firinda yaklasik 1 saat pisirilir. Firina göre bu zaman degisebilirde. Üzerinin fazla kizarmamasi,kitir olmamasina dikkat etmek gerekiyor. Pistikten sonra firindan alinir ve bir kenarda eli yakmayacak kadar beklettikten sonra ,kasik yardimi ile parcakalar alip, elde ceviz büyüklügünde toplar yapilir. Eritilmis cikolataya batirilip bir tabaga sogumak icin birakilir. Soguduktan sonra servis yapilir.Cok harika bir lezzet, herkez tarafindan cok sevildi cok begenildi, tavsiye ediyorum. Bu harika tarifi cok sevdigim arkadasim ikizlerin annesi Ayse den aldim. Onada sevgilerimi gönderiyorum,yardim sever arkadasim benim:). Tüm yapipda tadmak isteyenlere simdiden afiyet olsun .

Hiç yorum yok: