1 Ocak 2010 Cuma

FIRINDA PIRASA MÜCVERI


Bu harika lezzetin tarifini sevgili Mavi Pirenin sayfasindan aldim ve cok menmun kaldim.Herkezin cok hosuna gitti.Pirasanin tadini sevmeyenler bunu kesinlikle denemelerini tavsiye ediyorum,cünkü pirasanin lezzeti cok az nerdeyse hic hissedilmiyor.

MALZEMELER
  • 1 kg pırasa
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 3 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 küçük demet dereotu
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardagı süt
  • 1 paket labne peyniri
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • Tuz
  • karabiber

HAZIRLANISI
Bir tencereye sivi yag konur ve icinde dogranmis soganlar ve pirasalar sotelenir. Pirasaya tuz seker ve de karabiber de eklendikten sonra karistirilir ve ocaktan alinir.Baska bir kapin icinde yumurtalar cirpilir daha sonra lapne peyniri,süt, sivi yag,karabiber,dereotu ve tuz da eklendikten sonra karistirilir. Bu yumurtali karisim pirasanin icine eklenir ve karistirilir.Un ile kabartma tozunu beraber eleyerek harcin icine ekleyin ve tekrar karistirin.Daha sonra yaglanmis kalibin icine esit miktarda dagitarak harci dökün.Acilan kaliptan kullanmanizi tavsiye ederim.Firinda 190 °C de yaklasik 50 dak pisirin. Üzeri kizardiktan sonra firindan alabilirsiniz ve biraz sogumaya birakin. Daha sonrada servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun.


NOT: Bu mücverin domates sos´u da var, isterseniz sevgili Mavi Pirenin sayfasindan bakabilirsiniz.Ben sossuz yaptim.
Eingestellt von Yaren um 4/17/2008 07:57:00 PM 32 Kommentare

Hiç yorum yok: