1 Ocak 2010 Cuma

CIKOLATALI-HINDISTANCEVIZLI PASTA



MALZEMELER
  • 200 gr. Un
  • 125 gr Margarin
  • 2 Yumurta
  • 50 gr esmer Seker
  • 3 yemek kasigi Kakao
  • 1/2 paket Kabartma tozu
  • 100 ml Süt
  • Üseri icin:
  • 50 gr. Irmik
  • 300 ml Süt
  • 80 gr Margarin 80 gr Seker
  • 100 gr Hindistancevizi rendesi
  • 2 paket vanilya
  • 200 gr bitter Cikolata
  • 50 gr beyaz kuvertür

HAZIRLANISI
Öncelikle bir kabin icine margarin, esmer seker ve yumurtalar koyup mikserle cirpilir. Daha sonra un, kakao, kabartma tozunu ekleyin ve karistirin. Bu karisimi bir kabin icine eleyin.Bu karisima yemek kasigi yardimiyla bir undan bir de sütten azar azar bu margarinli karisima katiyoruz ve mikserle cirpmaya devam ediyoruz. Koyu bir kivama gelmesi lazim. Daha sonra yaglanmis kek kalibina hamurumuzu döküyoruz,esit sekilde kalibin her tarafina yayiyoruz. Önceden 180 derece isitilmis Firinimizda altan ikinci katta 25 dakika pisiriyoruz. Kek pistikten sonra firindan alip sogutmaya birakiyoruz. Diyer yandan süt, irmik ve margarini bir tencerenin icinde muhallebi kivamina gelene kadar pisiriyoruz. Seker, vanilya ve hindistan cevizi de ekledikten sonra sürekli karistirarak malzemelerin birbirlerine daha iyi karismasini sagliyoruz. Bu muhallebiyi kalibinin icinde bulunan kekin üzerine döküp üzerini düzlestiriyoruz. Baska bir tavada bitter cikolatayi bicak yardimiyla dogruyoruz ve eritiyoruz. Beyaz kurvetürü de ayri bir kapta eritiyoruz. Önce bitter cikolatayi pastanin üzerine döküp düzelttim. Daha sonra beyaz kurvetürü buzluk posetine koyup ucundan kücük bir delik actim ve istedigim sekilde cikolatanin üzerinde gezdirdim. Daha sonra bir kürdan yardimi ile sekillendirdim. Soguduktan sonra servis yaptim.

Afiyet olsun.
Bu güzel tarifi cok sevdigim arkadasim Kevserden aldim,onunda ellerine saglik olsun.

Hiç yorum yok: