15 Ocak 2010 Cuma

SÜNGER BOB PASTASI



MALZEMELER
  • 250 gr. yag
  • 150 gr-250gr. seker
  • 1 paket vanilya
  • ceyrek cay kasigi tuz
  • 5 yumurta
  • 350 gr. un(1/3 nisasta olabilir)
  • 1 pak. kabartma tozu
  • 500 ml süt
  • 1 pak. puding
  • 4 yemek kasigi seker
  • 1-2 konserve mandalin
  • 125 ml süt
  • 600 ml Krema
  • 1 pck. Vanilya sekeri
  • 3-4 yemek kasigi toz sekeri
  • 2-3 pak. krema sertlestirici
  • gida boyasi

HAZIRLANISI

Margarin ve seker mikserle önce karistirilir,iyice karistirdiktan sonra teker teker yumurtalar eklenir.Un,kabartma tozu ve vanilya beraberce margarinin icerisine elenir.Süt ilave edilir ve devam karistirilir.Tüm malzemeler güzelce karistiktan sonra ,yaglanmis tepsiye esit miktarda dagitilarak dökülür ve önceden 200°C de isitlmis firina konur.Yaklasik 50 dakika 180 °C de pisirilir. Diyer tarafta 500 ml sütü tencereye koyup kaynatin ama kanamadan önce 6 yemek kasigi süt alip puding tozuna dökün ve 4 yemek kasigi sekerde ilave ettikten sonra iyice karistirin ve kaynamakta olan sütün icine dökün ocaktan alarak karistirin.Tekrar ocagin üzerinde 1 dak. karistirdiktan yine ocaktan alin. Kek pistikten sonra firindan alip 10 dak. sogutun sonra kalibindan ayirin. Üc kat olacak sekilde ortdan iki defa kesilir. Pasta kalibi yine takilir.Hazirlanan ve iliyan pudingin birazi kalipta bulunan ilk pasta katinin üzerine dagitilir. Tekrar takilan kalibin sayesinde puddinglerin kenara akmasi önlenmis olur. Kekin ikinci parcasinida ekledikten sonra yine ayni islem yapilir.En son kat da eklendikten sonra pasta buzdolabinda bir kac saat dinlenmek icin birakilir. Derin kabin icine sivi krema dökülür ,ardindan toz sekeri ,vanilya ve krema sertlestirici dökülür ,kivama gelinceye kadar cirpilir. Pasta soguduktan sonra dolaptan alinir.Ben bir kürdan yardimi ile cizmek istedigim resmi cidikten sonra krema ile ihtiyacim olan boyayi karistirdim. Krema s1kacagi ile kücük kücük s1karak sekil verdim. Aslinda Sünger Bob icin kare kalip kullanmam daha dogru olurdu ama yuvarlak daha pratigime geldi. Pasta dekoruda bittikten sonra buzdolapta dinlenmeye biraktim. Dinlendikten sonra servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.
Canim yegenim Ensar icin yaptigim pasta cok begendildi hem göze hemde mideye hitap etti:) Bu sekil pasta tarzini sevgili arkadasim Melekten görüyordum ve hep begenerek takip ediyordum. Bende denemek istedim. Artik severekte yapmayi düsünüyorum.

Hiç yorum yok: