1 Ocak 2010 Cuma

MARZIPANLI CILEKLI PASTA


MALZEMELER
  • 125 gr. yag
  • 100 gr. seker
  • 1 paket vanilya
  • ceyrek cay kasigi tuz
  • 3 yumurta
  • 250 gr. un(1/3 nisasta olabilir)
  • 3 cay kasigi kabartma tozu
  • yaklasik 2 yemek kasigi süt
  • cilek
  • 1 ,5 paket jöle tozu
  • 2-3 yemek kasigi toz sekeri
  • 250 -270 ml su veya meyve suyu
  • marzipan
  • gida boyasi

HAZIRLANISI
Margarin ve seker mikserle önce karistirilir,iyice karistirdiktan sonra teker teker yumurtalar eklenir.Un,kabartma tozu ve vanilya beraberce margarinin icerisine elenir.Süt ilave edilir ve devam karistirilir.Tüm malzemeler güzelce karistiktan sonra ,yaglanmis tepsiye esit miktarda dagitilarak dökülür ve önceden 200°C de isitlmis firina konur.Yaklasik 50 dakika 180 °C de pisirilir.Diyer yandan su tencereye konur,söle tozu ve seker eklenir ve karistirilir,kivama geldikten sonra,ocaktan alinir. Kek soguduktan sonra ortadan 2 kere kesilir,3 parca olacak sekilde. Aralarina esit miktarda jöle sürülür ve üzerine ince ince dogranmis cilekler serilir ve diyer kekin parcasi konur üzerine ve ayni islem tekrar yapilir.En üste son ekmek yerlestirilir. Üzerinin dekoru cin 300 gr. marzipan yaklasik 100 gr. putra sekeri ile yogurdum. Yapacagim dekora göre gida boyasi kattim ve tekrar yogurdum.Marzipani iki ince folye arasinda merdaneyle acip ince bir hamur elde ettikten sonra pastanin üzerine yerlestirdim,fazlaliklari kestim.Üstünü düzletdim.Farkli renklerle süslemeye calistim.Afiyet olsun.
Eingestellt von Yaren um
2/12/2008 03:49:00 PM 37 Kommentare

Hiç yorum yok: