29 Mart 2010 Pazartesi

PIZZA POGACA


MALZEMELER
  • 1 Su Bardagi sivi Yag
  • 1 Su Bardagi ilik Süt
  • 1 Su Bardagi Yogurt
  • 1/2 yemek kasigidan biraz az Tuz
  • 1tatli kasigi Seker
  • 1 pk. toz Maya
  • aldigi kadar Un
  • Üzeri icin:
  • Beyaz Peynir
  • Domates
  • Yesil biber
  • Zeytin
  • Kekik

HAZIRLANISI

Derin bir kabin icine mayayi koyup ilk sütle karistirin ve sekeride ekledikten sonra diyer malzemelerde icine eklenip yumsak bir hamur elde edilir. Hamuru yogrduktan sonra bir kenarda mayalanmasi icin üzerine nemli bir bez atarak bekletilir. Diyer tarafta domatesler halk halk dogranir,biberler uzunlamasina ince ince dogranir ve bir kes ortadan kesilir.Zeytinin cekirdegi cikartilir ve beyaz peynir dogranir. Hamur mayasina geldikten sonra mandalina büyüklügünde bezeler hazirlanir(isteyen bezeleri daha büyük veya kücük yapabilir). Daha sonra bu bezeler avuc icinde yavasca bastirarak yassi ve yuvarlak bir sekil verilir(resimdeki gibi). Hazirladigimiz malzemelerden bir dilim beyaz peynir, bir dilim domatesden bir tane zeytin bir parcada biberden konur.En son kekik serpilir. Cok hafif el ile bastirilir ve firin kagidi serilir olan tepsiye dizilir. Önceden 180°C isitilmis firinda üzeri kizarincaya kadar pisirilir. Sicak veya ilik servis yapilir.Afiyet olsun.

13 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmmmm harika görünüyor ellerine sağlık Yarencim...

Unknown dedi ki...

kahvaltım için bir tane aldım çayımın yanına dermişim:D ellerine sağlık çok şirin bir görüntü olmuş ayrıca lezzeti görüntüsünde saklı sevgiler Yarenim

EZGi :)) dedi ki...

yarencim canım benim ne zamandır uğrayamadım :( yeni blogun hayırlı olsun canım
poğaça ne kadarda iştah açıcı görünüyor sabah sabah içim gitti resmen
ellerine sağlık yarencim
sıcacık kocaman sevgiler

emelce yemek dedi ki...

dun kizim da yapzi bu pizzalardan ,fakat yedikten sonra aklimiza geldi resmini cekmedigimiz.senin sayfanda gorunce sevindim ellerine saglik seninkiler de harika gorunuyor

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Yaren'cim,
minik pizzalarina bayildim, bizlerde cok seviyoruz bu tür bir lokmalik güzellikleri, seninkiler icinde ellerine saglik diyorum canim benim.

Aslinda benim gözüm bir alttaki mozzarella-domateslerde kaldi, yarin hemen gidip mozzarella alacagim ve bende yapip kocaman bir tabak yiyecegim, resimde o kadar istah acisi görünüyor ki, harikasin valla.

Bizim miniklerle bu blog alemine biraz ayak uydurmamiz zor ama dimi arkadasim, benim ufaklik ben pc'nin basina oturunca basliyor avazi ciktigi kadar bagirip cagirmaya, hic istemiyor, tabii o da hakli, kendinle ilgilenilsin istiyor, o yüzden bende pek geceleri girer oldum bloglara.

Sevgilerimle ve kocaman öptüm.

Eya dedi ki...

Yarencigim...ellerine saglik...bir tane aldim, kactim, sevgiler

zehra

Ferkay dedi ki...

Yarenim bitanem çok ara verdim biliyorum ama inan pc başına oyurmaya bile vaktim yok.
Bu aralar yazlık tadilatı ile uğraşıyorum. o yüzden gitgel biraz yoğunum.
Pizzalara bayıldım. Yap dondur ani gelenlere hazır olur. Çok güzel.
seni çocukları kocaman öpüyorum, eşine selamlar.

Damak Tadı dedi ki...

Yaren'im çok nefisa görünüyorlar canım..Çok da severim ayrıca..Ellerine sağlık..Kocaman öpüyorum seni bitanemmm..Sevgilerle..

keskinli dedi ki...

canikom lokmakciklari getirdim sana tabagimida bos götürmeyim bari:)) 4 tenecik aldim pizzalarindan benim firin bozulduda nazara geldi nazara:(( ellerine saglik hayatim öptümm...

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyy süper bunlar yarencim çayımın yanına alabilirmiyim:)))
ellerine sağlık canım
kocaman öptüm seni

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım poğaça da olsa normal de olsa pizzaya asla hayır dememmmm :)))

Sevgiler,
Evren

made in funda dedi ki...

mmmmm ellerine sağlık canım..bayılırım...

Gönül dedi ki...

nefis olmuş hayatım ellerine sağlık......ben çayı hazırlıyorum sen pizzaları kap gel..hayatım bu yaz TR varmı Ankardaa buluşsak diorum nasıl olur:)))) öpüyorum sevgilerimle kal datlum:))