1 Mart 2010 Pazartesi

FIRINDA ISPANAKLI PATATES


MALZEMELER


  • 1/2 Patates
  • Ispanak (istenilen kadar)
  • Kiyma (istenilen kadar)
  • 1 Sogan
  • 1 cay bardagi Süt
  • 1 su bardagi Kasar Peyniri
  • 1 yemek kasigi Un
  • Süt (göz karari)
  • 1/2 caybardagina yakin sivi Yag
  • Karabiber
  • 1 dis Sarimsak
  • Tuz

HAZIRLANISI

Öncelikle patatesler haslanir. Diyer taraftan ispanak temizlenir yikanir. Derin bir tavaya veya tencereye kiyma konur ve suyunu hafif cekinceye kadar pisirilir. Kücük dogranmis sogan ve sarimsak eklenir ve karistirilir. Soganlarda olduktan sonra karabiber ve dogranmis ispanak kiymaya karistirilir güzelce pisirilir , ocaktan alinir. Haslanmis patatesler bir kabin icinde yarim caybardagi kadar süt, rendelenmis kasar peyniri ve tuz ekleyerek biraz ezilir.Firin tepsisine önce biraz patates den konur esit olarak tepsiye dagitilir. Kasik yardimi ile üzeri düzlestirilir. Daha sonra kiymali karisim patatesini üzerini tamamen kapatacak sekilde dagitilir ve bu karisimin üzerine geriye kalan patates harci kapatilir. En son bir baska tencerede mesamel sosu yapmak icin yag eritip daha sonra 1 yemek kasigi un koyuyoruz. Az pembelestikten sonra yavas yavas sütü ve en son tuzu da ekledikten sonra karistirmaya devam edilir. Muhallebi kivamina gelince sos hazir demektir. Besamel sosuda patatesin üzerine döküyoruz ve önceden isitilmis firinda üzeri kizarincaya kadar pisiriyoruz. Harika bir lezzet olusuyor. Sicak servis yapilir.Afiyet olsun.


13 yorum:

Unknown dedi ki...

selam Yarenciğim patatesli olan her tarif tam bizim aileye göredir ellerine sağlık canım
bana margarinsiz kurabiyem hakkında mısırözü yağıyla nasıl oluyor diye sormuştun sanırım aslında Cahide tarifte fındık yağı kullanmış ama burada fındık yağı yok bende mısırözü kullandım nefis oldu inanamazsın dene memnun kalacaksın fındık yağın varsa onuda kullanabilirsin sevgiler canım

Damak Tadı dedi ki...

Yaren kuşum ne kadar nefis görünüyor ıspanaklı patatesin..Ellerine sağlık kuşum benim..Kocaman öpüyorum seni..Gönül'le belki konarız pencerene..)))


Sevgilerle..

durutarifler dedi ki...

Çok güzel bir blog. Çok beğendim. Ispanaklı patates de çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
Sevgilerle

Sevil Şahin dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis olmuş
afiyet bal olsun
sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
sen bir gelip bir kayboluyorsun son zamanlarda, valla gözlerim yollarda kaldi diyebilirim, yoksa sende Facebook'a filan mi dadandin son zamanlarda blogunla fazla ilgilenmiyorsun gibime geliyor. Bazi arkadaslarimiz bu Facebook'ta türlü türlü oyunlara cok merak sarmislar da ondan öyle diyorum, yoksa darilmaca gücenmece yok sen beni bilirsin.

Ben kendimde hep bir azmediyorum bu hafta bari iki kez güncelleyeyim diye blogumu ama inan bende basarili olamiyorum bu konuda, kücük bebek olunca gercekten cok zor oluyor bu isler, birde benim oglum ben pc'nin basina oturunca hemen yaygarayi basiyor veya gidip internet baglantisinin fislerini cekiyor ve beni sabote ediyor diyebilirim.

Ispanakli patates kulaga gercekten cok hos gelen bir lezzet, tam benlik yani, kasarlarla da harika olmus, ellerine saglik canimcim.

Sevgilerimle ve kocaman öptüm.

sevimin sayfasi dedi ki...

ispanak ve patates cok uyumlu bir ikili,
nefis görünüyor ellerine saglik canim,

soruna gelince canim ben seker hamuru degil marzipan kullaniyorum, (bizimkiler seker hamurunu pek sevmediler)...
renkli aliyorum marzipani, ama aldigim yerde seker hamuruda satiliyor "fondant" diye yaziyor
adressi "www.backfieber.de" seker hamuru icin kaliplar, simler, boyalar....hersey bulabilirsin
baska türlü yardimci olabilirsem seve seve
öptüm canim

Adsız dedi ki...

Yaren'cim, canim özledim vallahi seni. Son zamanlarda hic görüsemiyoruz:( .
Firinda ispanakli patates nefis bir yemek olmus, ellerine saglik tatlim. Cok öpüyorum seni.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Camım, blogunun yeni resmi de çok çok güzel olmuş! Ellerine sağlık!
Patates ve ıspanak çok güzel uyum sağlamış olmalı!
İlk fırsatta denemeliyim! Birbirinden güzel tarifler için teşekkürler!
Kocamann sevgiler!

Betül İnce dedi ki...

Çok lezzetli bir tarif Yaren'ciğim, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Özlem dedi ki...

Ne kadar leziz ve değişik bir tarif, ellerine sağlık, mutlaka denemeli

Leziz Sofralar dedi ki...

Yaren'cim tek basinada yetebilecek cok hafif bir yemek olmus,zaten ispanakla patatesi hep birbirine cok yakistiririm zira gözlemeye bile karistirip koyarim:)) canim ellerine saglik,Afiyetle yemeniz dilegiyle sevgilerimi gönderiyorum...

balböcükleri dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhabalar.Ellernize sağlık.Harika görnüyor.Sevgiler bıraktım.