30 Eylül 2010 Perşembe

HASAN PASA KÖFTESI

MALZEMELER
  • 500gr. köftelik Kiyma
  • 2 Sogan
  • 1 Yumurta
  • 2 dilim Ekmek ici
  • 1 dis Sarimsak
  • Karabiber
  • Tuz
  • Patates Püresi icin:
  • 4 patates orta boy
  • 1 Yumurta
  • 100 ml Süt
  • 1 Yemek kasigi Tereyagi
  • Tuz
  • Sos icin
  • 1-2 kasik domates salacasi
  • Tuz
  • Karabiber
  • * Kasarpeyniri (arzuya göre)
HAZIRLANISI

Önce patatesleri haslayip soyun ve bir kabin icinde ezin. Daha sonra süt, tereyag tuz eklenir yogurlur,en son yumurtada eklendikten sonra iyice püre haline getirilir. Patates püresini bir kenarda beklemeye birakip baska bir kabin icine kiyma koyup rendelenmis soganlar, dövülmüs sarimsak, islatip suyu alinmis ekmek ici , yumurta, karabiber ve tuzu ilave edip güzelce yoguruyoruz. Daha sonra kiymadan mandalin büyüklügünde parcalar koparip yuvarliyoruz. Daha sonra ortasini parmagimizin yardimi ile oyup cukur yapiyoruz. Olusturdugumuz cukurlarin icine hazirladigimiz patates püresinden dolduruyoruz. Köftelerimizi firin tepsimize diziyoruz. Baska bir kabin icine 3/4 kap su ilave edip icine domates salcasi ,karabiber ve tuz ilave dip karsitiriyoruz. Bu karisimida köftelerin üzerine,tepsiye döküyoruz. Önceden isitilmis firinda yaklasik 30 dakika pisiriyoruz. Isteyen kasar peyniride kullanabilir.Rendelenmis kasar peynirini pürelerin üzerine serpip sicak firinda 5-10 dakika dinlendirip erimesini sagliyoruz. Sicak servis yapilir.Afiyet olsun

19 yorum:

Disalce dedi ki...

yarenim harika bir yemek...nasılda güzel olurdu şimdi...yanına pilav salata....

ellerine sağlık canım...

lezzet sefasi dedi ki...

Ne hos bir gorunum ellerinize saglik, bayildimm
Sevgiler,
Sefa

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok leziz görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Yarencigim canim, nasilsin insallah iyi ve rahatsindir.
Hasan Pasa köftesi muhtesem görünüyor ellerine saglik canim.
Bende bu aralar cok yogunum, yeni bir meslek egitimine, 2 ayri kursa, 1 de projeye basladim, hic bos vaktim yok, bloga dahi cok nadir ugruyorum, ki dinlenmek icin az bir zaman bulursam, sevgilerimle...

meleginmarifetleri dedi ki...

Offf süper bayılırım bu köfteye ellerine sağlık yarencim...
Sevgiler canım by..

sarımutfak-hande dedi ki...

offff süper
bayılırım
ellerine sağlık yarencim
sıcacık sevgiler gönderiyorum sana

lezzet sarayı dedi ki...

canım ellerine sağlık siteni yeni keşfettim hemen izlemeye alıyorum banada bekliyorum

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis ve şahane görünüyor Yaren'im,ellerine sağlık..Özledim seni minik kuşum..Öpüyorum minnoşlarla seni..


Sevgiler..

umutluhayat dedi ki...

öncelikle bırakmış oldıuğunuz güzel yorumunuz için teşekkürler.böylece tanışmış olduk.blogunuzu çok beğendim.hasanpaşa köftesi ise çok sevdiğim bir köfte ellerinize s sağlık

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmm çok severim çok leziz görünüyor canım ellerine sağlık..öpüyorum

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim, sana ve bazi arkadaslara moral olsun ve aramiza tekrar dönmeniz icin bu ödülü yolluyorum. Görüsmek dilegimle,
sevgiler....
Blogumda sana ödül var!!!

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim benim.... Süper lezzetli bir görüntü bu....

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

canım ellerine sağlık
en sevdiğim yemeklerden birisi


yarenim kelime doğrulamayı kaldırsan daha kolay yazarız

anneminkizıyim dedi ki...

Yarencigim merhabalar, nerelerdesin canim, özlettin kendini, sevgiler...

Adsız dedi ki...

cok nefis bir tarif ,mutlaka denemem lazim. Diyer tariflerinizdde ayni sekilde harikalar.
Saygilarla

anneminkizıyim dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Kurban Bayramın kutlu olsun... Tüm arkadaşların Kurban Bayramı?nı en içten dileklerimle kutlar, sağlık, başarı ve mutluluklar dilerim. Her şey gönlünüzce olsun!

sibellebutikpasta dedi ki...

Yarencim, canım benim...uzun zaman oldu, umarım iyisindir, seni de lezzetli tariflerini de özlemişim...çok öpüyorum...

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
cay-makineleri.com